Je libo Escaladu? Psal se rok 2012 a nabídka na pojízdný obývak vypadala takto....

3. 12 2012

www.inadhled.cz    A platí dosud...Cadillac Escalade - toto auto získalo neuvěřitelnou popularitu na celém světě. A přitom se prodává zejména v jedné zemi - v USA. Jeho roční prodej přesahuje 60tis. kusů. Což je víc než všech jeho konkurentů dohromady. Stalo se oblíbeným ale především u celebrit, protože jim dodává tu správnou image. Dva metry široké, dva metry vysoké, 2,6 tuny vážící monstrum s min. 22 palcovými (a pokud možno hodně blýskavými) koly je ten správný styl, v americe nazýván "bling-bling". Jde především o to, aby člověk vypadal, že má neskutečné množství peněz a je "za vodou". Ohromné diamantové prsteny, hodně tlusté zlaté řetězy, extravagantní drahé oblečení. Je to styl, který vídáme hlavně u afroameričanů a vyznavačů hip-hopu. A je celkem fuk, jestli bydlí v zapadlé čtvrti Brooklynu nebo v Beverly Hills. Jen musí být bling-bling. A to je to, co drží v popředí automobilku Cadillac a mamutí Escaladu.

 

Pokud si chcete pořídit Escaladu, dobrá. Je to skutečně kolos, který nelze na silnici přehlédnout. Ale určitě zapomeňte na proplétání se uzkými uličkami velkoměst, jízdě v terénu nebo ostrou jízdu do zatáček. Na to vážně není Escalada vhodná. V uličkách, vedle zaparkovaných jiných aut, butete mít velké problémy. V terénu? Escalada nemá uzávěrku diferenciálu, redukční převodovku ani nic jiného. Jen stálý pohon přenášený na všechna nezávisle zavěšená kola. V zatáčkách se sice podvozek snaží jak může, ale nemá žádné aktivní stabilizátory, takže se musí prát s 2,6 tuny pohybující se hmoty. A mimoto si musíte dát pozor, abyste "nevycestovali" ze sedaček, které nemají žádné boční vedení. Sice připomínají poměrně luxusní křeslo, ale to je vám v ostřeji najeté zatáčce celkem k ničemu. A ten větší problém - řízení nemá žádnou zpětnou vazbu, posilovač jede naplno, takže rychlý průjezd zatáčkou je skutečně víc než dobrodružství. Gumy to také vzdají poměrně brzy, což znamená, že váš akčnější příjezd do cíle je pro čekající již zdálky avizován kvílením a hučením pneumatik a uskakováním chodců do nejbližších úkrytů.

Naproti tomu americkou zásadu, že "objem ničím nenahradíš" si můžete vyzkoušet třeba při rozjezdech z křižovatky. Rozhodně si vychutnáte a asi i zesměšníte všechny ostatní majitele SUV a řidiče tzv. hot - hatch vozidel. Hluboké dunění osmiválcového vidlicového motoru Vortec s objemem 6,2 litru, s proměnným časováním ventilů, celohliníkovou konstrukcí a výkonem 301kW (406 koní)  nenechá nikoho na pochybách, že s tímto soupeřem není radno si zahrávat. A když při samotném rozjezdu zarazíte plynový pedál do podlahy, ozve se nejprve  mohutné zaburácení, Escalade se pohne kupředu a ve zlomku vteřiny se burácení změní na hřmění a 26 metráků vás kopne dopředu rychlostí, jakou byste od této almary nečekali.

Zrychlení z 0 na 100km dokáže za 6,8 vteřiny a ručička tachometru se ustálí až tak kolem rychlosti 180km/hod. Což je od výrobce poměrně vhodné omezení, protože jet s tímto "obývákem" rychleji by byl ryzí hazard.

Jinou kapitolou je ovšem spotřeba. Ve městě se těžko dostanete pod 23 litrů a pokud budete poskakovat v kolonách, spotřeba ještě vzroste. Ani venku to není sláva. 18 litrů je standard a níž se možná dostanete jen když pojedete po větru s velmi lehkou nohou.

Pokud však hledáte něco extra, nepřehlédnutelnost, být "in"  a poměrně slušnou výbavu (ve verzi Sport Luxury - stropní DVD, vyhřívaná i ventilovaná sedadla, super muzika od Bose, el. sklápěná druhá řada sedadel apod.) cena Cadillacu Escalade začíná na 1 965 000,-Kč.

 

 

 

 

Speciály

Tipy