Správci silnic jezdí v Rolls-Roycech

17. 08 2016

www.inadhled.cz   Starodávný a světoznámý výrobce luxusních vozů Rolls-Royce je od nepaměti znám svými produkty na čtyřech kolech. Přestože se zabývá i jinou činností, například jsou známé letecké motory stejné značky, proslulé automobily pro horních deset tisíc mu přinesly věhlas a slávu.  

 Tiché a výkonné motory, bezhlučný provoz na vynikajícím odpružení a neskutečný luxus a výbava. Prostor, vůně dřeva a kůže. Tak nějak si představujeme silniční jachtu nejvyšší třídy. Letos je pravděpodobně dostali vedoucí pracovníci zodpovídající za stav českých silnic k dispozici jako služební i soukromá vozidla. Nějakou dobu se prý uvažovalo o zakoupení několika vozů z produkce automobilek Porsche, Ferrari a Lamborghini, později se však od této varianty z jistých důvodů upustilo. Pokud se ptáte, odkud naše redakce získala tuto tajnou informaci, rádi vám to sdělíme.

  Uplynulá zima byla teplotně i srážkově relativně průměrná a asfaltové povrchy našich silnic dostaly docela zabrat. Předešlé zimní období 2014 -2015 bylo poměrně teplé, a tak se vozovky nemusely opravovat tolik, jako v minulosti. Ušetřilo se dost peněz za chemické posypy i nepotřebné rekonstrukce. Po té letošní zimě však už výmoly vznikly a dalo by se předpokládat, že silničáři vrhnou techniku na jejich likvidaci. V minulosti většinou ihned na jaře vyrazily skupinky asfaltérů a pustily se do práce.

  Letos je vše jinak. Celá země je rozvrtaná, všude stojí kolony, zmizely celé dálniční pruhy, uzávěrky se staly denním standardem a jediné, co na uzavřených úsecích často nevidíme, jsou pracující dělníci. Je to vcelku pochopitelné.  Problém tentokráte není v penězích, prostě nejsou lidé. Z trhu práce zmizely davy ukrajinských dělníků, to díky novým zákonům, české řemeslo pomalu vymírá a stavebnictví má velký problém. Ministr dopravy Dan Ťok přesto spustil rekonstrukci dálnic ve velkém, bohužel se jaksi pozapomnělo, že je třeba investovat i do obyčejných výmolů a děr mimo naše proslulé rychlostí dopravní tepny. Situace na okreskách a v ulicích měst je přímo tragická.

  Nevím jak Vy, ale většina zkušenějších řidičů si na svých častěji projížděných trasách pamatuje každou díru a při snaze ušetřit své vozidlo kličkují mezi překážkami různě velké hloubky. Jenže tentokráte došlo ke zlomu. Tím je zvýšené množství děr, dostali jsme se do fáze, že ani vynikající paměť nestačí pobrat tolik informací. Řeknu to jinak. Čechy připomínají kvalitní ementál. Ne každý to tak ale musí vnímat.

  Jedete li tankem po české vozovce, jámy hravě překonáte. Dalšími vhodnými dopravními prostředky jsou Tatra 815, různá vznášedla, traktor s velkými koly, z osobních vozidel právě dokonale odpružený Rolls-Royce. Vzhledem k tomu, že na ředitelstvích společností spravujících komunikace se tanky, traktory, vznášedla a Tatry nevyskytují, předpokládáme, že špičkoví vedoucí pracovníci nafasovali právě rollsy. Jinak by při svých cestách mezi domovem a kanceláří zjistili, jak špatně jejich podřízení plní své pracovní povinnosti. Přitom je třeba konstatovat, že daleko vhodnějším služebním vozem z pohledu obyvatelstva by byla neméně drahá sportovní vozidla na dvacetipalcových kolech a tvrdých podvozcích. Rázem by poznali, jak moc trpí jejich stroje, kolik stojí nové pneumatiky po výměně těch poškozených při průjezdu Prahou a možná by ve vlastním zájmu zajistili opravu.

  Náš stát vyhazuje denně miliardy korun oknem. Vláda daruje plno peněz do zahraničí, platí do společné unijní pokladny, hradí náklady za migranty přinášející do Evropy bídu a násilí, podporuje desítky neziskových pochybných organizací, utrácí za nesmysly, ale poté nezbývá na základní věci. Je do nebe volající, jak se tady hospodaří. Špatný stav silnic je jen jedním z mnoha problémů. A letos lze konstatovat, že se opět nic nezlepšilo. Spíše naopak. Jezdit normálně se už prostě nedá….

J3.K

Speciály

Tipy