Další mrtví na Vánočních trzích? Co na to v Marakéši?

12. 12 2018

www.inadhled.cz    Při míjení směrovky na Štrasburk  v předvečer zasedání Evropského parlamentu napadla autora tohoto článku úvaha o tom, že pokud by někde mohlo dojít k dalšímu násilnému činu, v němž by hrál roli muslim a Vánoční trhy, bylo by spravedlivé, kdyby se to stalo právě tam, a obětí by měl být některý s politických přisluhovačů islámu sedící právě v Evropském parlamentu. Věštba málem vyšla, jen mezi oběťmi pravděpodobně skončili nevinní lidé a nikoliv ti, kteří by byli zodpovědní za nesmyslně migraci otevřenou politiku EU.

  Francouzský prezident Macron balancuje na špičce jehly. O jeho nedobré situaci svědčí nově zavedený zákaz prodeje žlutých vest ve Francii. Jde o směšnou snahu snížit počet účastníků demonstrací proti nynější vládě. V době, kdy má každý stavební dělník či majitel automobilu zásobu těchto reflexními prvky vybavenými vest, jde snad o špatný vtip. Navíc se najde jistě plno těch, kteří tento doplněk oděvu vytáhnou z regálu a darují bez nároku na úhradu. Je Macron až tak naivní, nebo pouze začal kopat kolem sebe? Je také třeba si uvědomit, že jej svým způsobem opouští věrná spojenkyně Merkelová a napříč Evropou dochází k jisté vzpouře projevené především neochotou připojit se ke Globálnímu paktu o migraci. Tento stav dokonce vyburcoval OSN k zvýšení aktivity a hledání jiného způsobu, jak jinak přimět neposlušné státy k podpoře sebevražedné migrace.

  Štrasburk však právě v této situaci přilil olejdo ohně. Další mrtví na Vánočním trhu se už stávají jistým evergreenem, který nadále potvrzuje, že nelze doufat v poklidné soužití mnoha národů a rozdílných náboženství ani v zemi, která je svým multikulturním způsobem života proslulá. Mladá generace muslimů je frustrována ze života v zemi, ve které nenávidění křesťané slaví veřejně své svátky a jsou v ní více doma. Vyhovuje jim sice využívání sociálního systému, který je podstatně liberálnější, než kdekoliv jinde s výjimkou severských zemí, nemají však snahu do něj přispívat. Místo toho se radikalizují a svým způsobem se postupně oddělují od zbytku společnosti.  Svou zlobu pak dávají najevo přesně tak, jak jim přikazuje korán. Takže zabíjejí.

  Šok způsobený dalším teroristickým útokem, byť provedený jednotlivcem, už není ani zde ve Francii tak velký. Další ujišťování, že nejde o terorismus, však naráží na fakt, že dotyčný radikál byl považován za nebezpečného. Přesto se ozbrojil a vraždil. Osamocení vlci sice střílí ze zálohy a samotní, ovšem při přípravě na svůj čin musí být ve styku s jinými spolupodílníky. Někde musí sehnat zbraň, střelivo, s někým o plánu mluvit. Odměna v podobě cesty do muslimského ráje a posmrtného života v objetí panen je jen těžko pochopitelným důvodem k zabití nevinných lidí na náměstí slavnostně vyzdobeném před významnými svátky. Jak bude prezident Macron vysvětlovat pozůstalým japonské turistky, která se stala obětí střelce, že v podstatě o nic nejde a francouzská společnost si již na podobné události přeci zvyknula? A lze to vůbec? Neměli by být policisté nasazení proti demonstrantům využívaní spíše při ochraně původního obyvatelstva a aktivně působit proti náboženským zvěrstvům vycházejícím z politiky Macrona a jemu podobných?

  Francouzské vlajky visí na půl žerdi a zprávy jsou plné komentářů týkajících se tragédie ve Štrasburku. Na pár dní utichne rozbouřená atmosféra kvůli žlutým vestám, ale už o víkendu lze očekávat další demonstrace. Přidají li se k lidem nespokojeným s daňovým zatížením obyvatelstva i ti, pro které je migrace trnem v oku, tedy příznivci Marine LePen, to nikdo neví, nicméně v době, kdy se největší zrádci národních identit v čele s Macronem a Merkelovou schází v Marakéši při podpisu přistoupení ke Globálnímu paktu o migraci, je masakr na Vánočním trhu v Štrasburku jasným varováním. Buďme rádi, že jsme tento tlak tentokráte ustáli.

J3.K

Speciály

Tipy