Právě se nacházíte:

Zcela nový Jeep® Wrangler

7. 03 2019 | www.inadhled.cz   Dnes Vám opět přinášíme článek uveřejněný spřáteleným webem  TopDrive.cz .  Takže příjemné svezení.  Nezpochybnitelný terénní expert Jeep ® Wrangler přijíždí ve zcela novém provedení jako nejschopnější vůz v historii této řady, a to s ještě lepším pohodlím a ovladatelností pro co nejpříjemnější svezení každý den.

  •  
  • V nabídce jsou dva aktivní systémy stálého pohonu všech kol: Command-Trac a Rock-Trac, nejnovější generace náprav Dana, elektricky ovládané uzávěrky předního a zadního diferenciálu Tru-Lock, diferenciál s omezenou svorností Trac-Lok a elektronicky odpojitelný přední stabilizátor.
  • Moderní design si zachovává všechny důležité autentické znaky, které patří k legendárnímu vzhledu modelu Wrangler, nově přidává prvotřídní prvky pro lepší zážitek z jízdy na čerstvém vzduchu.
  • V Evropě se prodává se dvěma motory: turbodieselem 2.2 MultiJet II a přeplňovaným benzinovým motorem o objemu 2,0 l. Vrcholný šestiválec 3.6 Pentastar se dodává na mimoevropské trhy včetně zemí Blízkého východu. Všechny pohonné jednotky se montují s novou osmistupňovou samočinnou převodovkou a obsahují systém Stop-Start (ESS).
  • Pokročilé technologie zahrnují nové LED světlomety i koncové svítilny, nový palubní systém UconnectTM s rozhraními pro zrcadlení chytrého telefonu a široký výběr dotykových displejů o úhlopříčce 5,0, 7,0 nebo 8,4 palce, které umožňují posuv mapy a změnu měřítka pouhým dotykem.
  • Široká nabídka bezpečnostních prvků obsahuje systém monitorování mrtvého úhlu s detekcí křížení dráhy za vozidlem, zadní parkovací kameru Parkview s dynamickými liniemi dráhy, elektronický stabilizační systém ESC s funkcí omezující riziko převrácení a standardně také čtyři airbagy.
  • V prodeji u evropských prodejců značky Jeep® od letošního září ve verzích Sport, Sahara a Rubicon a s dvou- nebo čtyřdveřovou karoserií. Provedení Sahara může být vybaveno exkluzivním paketem Overland.

 

Skutečný terénní specialista a jedinečné vozidlo pro každodenní dobrodružství v městské džungli, to je nová generace legendárního vozu Jeep® Wrangler, která přináší špičkovou úroveň pohodlí a prvotřídní jízdní vlastnosti. Zcela nový Jeep® Wrangler je opravdovým unikátem, s nímž se nemůže rovnat žádný jiný vůz této kategorie. Nyní je připraven napsat nové stránky další kapitoly v dlouhé a slavné historiei značky Jeep®, jejíž počátek sahá do roku 1941.

 

Nezaměnitelný Jeep® Wrangler byl kompletně zmodernizován a přitom zůstal věrný svým hodnotám, mezi něž patří legendární schopnosti v terénu, nezaměnitelný design značky Jeep® a pokrokové technologie.

 

Výsledkem je nejtalentovanějších Wrangler všech dob, a to zásluhou bezkonkurenční techniky, která – v závislosti na výbavě – obsahuje dva pokročilé systémy stálého pohonu všech kol Command-Trac a Rock- Trac spolu s elektricky ovládanými uzávěrkami diferenciálů Tru-Lock vpředu a vzadu, diferenciálem Trac-Lok s omezenou svorností a elektronicky odpojitelným předním příčným stabilizátorem.

 

Zcela nový Jeep® Wrangler přináší modernější design, třebaže zůstává věrný svému originálu, a k tomu nabízí ještě více řešení pro jízdu pod otevřeným nebem. Nechybějí pokrokové systémy pro bezpečnost a konektivitu, a tak novinka obstojí jak v těch nejtěžších terénech, tak na exkluzivních bulvárech velkoměst.

Čtvrtá generace vozu Jeep® Wrangler se nabízí ve třech úrovních výbavy: Sport, Sahara a Rubicon, které lze kombinovat s dvou- nebo čtyřdveřovou karoserií. Novinkou je paket Overland, určený výhradně pro provedení Sahara, jemuž dodává ještě luxusnější charakter.

 

Prodej nové generace modelu Jeep® Wrangler byl v Evropě zahájen v září 2018.

 

Legendární schopnosti v terénu jsou nyní ještě lepší

Jeep® Wrangler je navržen tak, aby zvládl i ty nejnáročnější offroadové tratě. Odráží se v něm více než 75letá zkušenost s vývojem špičkových pohonů 4×4. Zákazníci mohou vybírat hned ze dvou různých systémů pohonu všech kol: Command-Trac, dodávaného do provedení Sport a Sahara, nebo Rock-Track, který je standardem varianty Rubicon. Ta je nejodolnější a také nejvhodnější pro jízdu v náročném terénu. Obě pohonná ústrojí obsahují novou dvoustupňovou redukční převodovku Selec-Trac, která nepřetržitě sleduje a řídí rozdělení točivého momentu od motoru na kola přední a zadní nápravy.

 

Systém pohonu čtyř kol Command-Trac obsahuje dvoustupňovou převodovku s redukčním převodovým poměrem 2,72:1, přední a zadní nápravy Dana nejnovější generace a stálý převod 3,45 pro benzinovou verzi a 3,73 pro naftové varianty.

 

Řidič může využít jeden ze čtyř režimů (a polohu Neutrál):

  • 2H (Pohon zadních kol a silniční převod)
  • 4H AUTO (Automaticky přiřaditelný pohon všech kol)
  • 4H Part-Time (Pohon všech kol)
  • N (Neutrál)
  • 4L (Pohon všech kol s redukčním převodem)

 

Nový Wrangler obsahuje technologii umožňující volit mezi pohonem zadních a všech kol až do rychlosti 72 km/h.

 

Za běžných podmínek se doporučuje zvolit režim 2H, při němž systém Command-Trac přenáší 100 procent točivého momentu na kola zadní nápravy.

Přesunutím samostatné páky do pozice 4H může řidič aktivovat stálý pohon všech kol vhodný na kluzké povrchy, jako je písek, bláto, sníh či led. Poloha 4H získala nový režim Auto, který se hodí pro zajištění vysoké bezpečnosti při současně snadné obsluze. Díky plynulému sledování trakce a distribuce točivého momentu od motoru se systém zcela automaticky postará o zapojení nebo odpojení pohonu všech kol podle aktuálních adhezních podmínek. Další polohu představuje 4H Part Time: v tomto režimu je točivý moment rozdělen vždy rovnoměrně mezi kola přední a zadní nápravy. Pro zdolání nejnáročnějších terénních pasáží slouží mód 4L s redukčním převodem 2,72:1, který násobí točivý moment motoru.

 

Na přání se dodává také zadní diferenciál Trac-Lok s omezenou svorností, jenž zajišťuje ještě více točivého momentu a záběrových schopností na kluzkém povrchu, jako je průjezd pískem, štěrkem nebo sněhem, popřípadě na ledu.

 

Ještě více schopností pro jízdu v nejtěžším terénu v sobě skrývá Jeep® Wrangler Rubicon, který se může pochlubit pohonem všech kol Rock-Trac, redukční převodovkou s převodovým poměrem 4,0:1, přední a zadní robustní nápravou Dana 44 nové generace a také elektricky ovládanými uzávěrkami předního i zadního diferenciálu. S touto výbavou se může Wrangler vydat i na ty nejnáročnější offroadové tratě.

Standardní výbava také zahrnuje stálý převod 4,10 u benzinových verzí a 3,73 u naftové.

 

Provedení Rubicon se pyšní zvýšenou zkřižitelností náprav a delšími dráhami pérování díky elektronicky odpojitelnému příčnému stabilizátoru. Toto řešení umožňuje řidiči odpojit stabilizátor, zvětšit tak dráhu pérování a zajistit kontakt s povrchem i na těch nejnáročnějších stezkách.

Benzinové provedení Wrangleru Rubicon má také největší převodový poměr pro jízdu v terénu: 77,2:1, diesely nabízejí 70,3:1 – v obou případech to pomáhá k snadnému překonání jakýchkoli terénních překážek.

 

Každý Wrangler hrdě nese označení „Trail Rated“ na znamení toho, že splňuje nejpřísnější nároky na vůz s pohonem 4×4. Za tímto „certifikátem“ se skrývá řada náročných testů, které prověřují následující oblasti důležité pro průchodnost terénem: TRAKCI, BRODIVOST, MANÉVROVATELNOST, PŘIZPŮSOBITELNOST TERÉNU (VÝKYV NÁPRAV) a SVĚTLOU VÝŠKU.

 

V případě zcela nového modelu Jeep® Wrangler se pečeť „Trail Rated“ pojí s následujícími prvky:

  • systémem pohonu všech kol Command-Trac s terénním převodem 2,72:1, které jsou standardem u verzí Sport a Sahara;
  • systémem pohonu všech kol Rock-Trac s terénním převodem 4:1 a diferenciály s uzávěrkami Tru-Lok, které jsou standardem u verze Rubicon;
  • ochrannými plechy na podvozku a zadním tažným zařízením;
  • prvotřídním nájezdovým úhlem (u 2dveřové verze Rubicon) 36,4 stupně, přejezdovým úhlem 30,8 stupně a zadním nájezdovým úhlem 25,8 stupně, ale také světlou výškou překračující 25 cm;
  • brodivostí až 76 cm;
  • nejvyšší povolenou hmotností přívěsu 1500 kg (2dveřová provedení) a 2500 kg (4dveřová provedení).

 

Celý článek si můžete přečíst na partnerském serveru TopDrive.cz

Zdroj: Jeep Česká republika

Autor: Administrator

Diskuse