Právě se nacházíte:

Barbie hubne

21. 08 2016

 www.inadhled.cz  Říká se, že člověk je ovlivńován od malička vším, co je kolem něj. Dětství prožité uprostřed křiku, stresu a hádek nepřinese světu flegmatického kliďase, naopak tam, kde se jen čte a chodí do divadla, se jen těžko podaří vychovat vynikajícího sportovce. Prostředí, v němž děti vyrůstaj, je utváří i prodalší život.

Součástí dětství jsou i hračky. Jejich skladba se postupně mění, to s čím si hrála generace rodičů, přijde směšné jejich nynějším potomkům Elektronika vytlačila ty mechanické, plast přetlačil dřevo, dle toho to také vypadá v pokračovaní v letech nastávajících. Každý ovládá počítač, ale když si pošlete čtrnáctiletého kluka pro pilku na železo, přinese v klidu rašpli. Přesto existují stálice mezi hračkami. U holek to jsou panenky, kluci preferují auta. Pojďme se dnes věnovat budoucím slečnám.

Plastová sexy hračka panenka Barbie, která letos v dubnu oslavila své padesátétřetí narozeniny, zažila předloni první velkou revoluci. Barbie je na kritiku zvyklá, v minulosti byla několikrát proprána kritiky, že je příliš vyzáblá a ohrožuje tak zdraví vývoj holčiček, které jí natolik zbožňují. Dokonce i výrobce panenek, firma Mattel, byla několikrát v minulosti napadána za to, že její produkt má příliš bujné poprsí a naopak moc málo tělesného tuku. Ale z toho si nikdo nic nedělal. Kauzy vyšuměly do ztracena a panenka se vyráběla dál ve stejné tváři bez jakékoliv změny.

A po padesáti letech si přijde „nějaký“ návrhář Christian, jehož luxusní střevíčky se sice prodávají za více jak 1.500 liber, ale který si myslí, že panenka má velmi tlusté kotníky a rozhodne se vytvořit kompletně zbrusu nové tři modely panenky, které jsou ještě hubenější a jejichž kotníky jsou extrémně zeštíhleny.

A situace dospěla tak daleko, že i původní autor „náhle“ po letech zjistil, že kotníky Barbie jsou opravdu příliš otylé, jak prohlásila návrhářova mluvčí.  Nová tvář panenky je naprosto úžasná, ohromující a fenomenální, pochvalují si kritici i firma Mattel. Christian Louboutin pro zvýšení prodeje podpořil nové Barbie speciálním doplňkem minibotičkami, střevíčky – jak jinak – z jeho kolekce. Obchodní regály hračkářství zaplnila nová Barbie. A proč to všechno? Potřeboval snad někdo, aby se o něm více mluvilo a vědělo a jeho výtvory se tím pádem více prodávaly? Nebo si někdo potřeboval zvýšit ego nějakou kritikou a opět zviditelnit své jméno? Anebo Barbie platonicky miluje a v době rostoucích plastických operací cítí nutnost ji přetvořit k obrazu svému? Odpověď může být různá.

Otázkou však zůstává, jestli takovou radikální změnu pochopí a ustojí doživotní partner Barbie Ken. Jak vidíte, i ve světě hraček mají podobné starosti, jako máme mi živí. Nicméně podíváte li se kolem sebe, rozhodně ne každá slečna se snaží vypadat stejně skvěle, jako její panenka. Ono totiž v realitě nestačí jen dojít do regálu pro nové šatičky a botičky, podstatná je postava, pro tu se však musí mnohé dělat často již od malička. Možná bych výrobcům od Mattela doporučil, aby založili potravinovou divizi, a ta by nabízela skutečně to, po čem ta jejich barbína netloustne. No a to už je jen krůček k sportovištím značky Mattel. Možná jsem tak vytvořil světoznámé firmě nový byznys plán. Ale uznejte, že za úvahu to stojí, zvláště mužům by to udělalo jednou radost. Ona je totiž ta Barbie na rozdíl ok Kena fakt sexy.

J3.K