Právě se nacházíte:

Je hřib jedovatá houba?

11. 10 2019

www.inadhled.cz    Pražská koalice na Magistrátu hlavního města Prahy má za sebou několik excesů, o kterých se nemluví jen u nás, ale povšimlo si jich už i zahraničí. Například chorobná touha vyvěšovat různé vlajky připomíná lsti používané piráty při matení soupeře na hladinách oceánů. Ta skutečná pirátská fangle se na stožár dostala vždy až poté, co byla přepadená loď vydrancována a připravena k potopení. Zdá se, že o podobné se Piráti snaží i s hlavním městem.

  Na místě je otázka, kdo mohl dát této složenině dát svůj hlas. Pravdou zůstává, že spektrum voličů v Praze nemůže být rozdílnější, než je. Metropole nabízející zaměstnání v stovkách moderních a hyperfunkčních kancelářských prostorách přilákalo do oblasti mnoho nových a původně mimopražských obyvatel. Je centrem vysokých škol a tím i studentů. Zároveň se ve městě usadilo poměrně dost zahraničních společností se svým nečeským managmentem. Tím vznikla určitá multikulturní sféra. Praha je také středobodem kulturního dění, což znamená zvýšenou koncentraci umělců, tedy lidí relativně volnomyšlenkářských a schopných ovlivňovat veřejné mínění. Podobné je to s médii s celostátním dosahem, kdy největším kolosem je na státních penězích závislá Česká televize. Obrovská budova na Kavčích horách svým liberálním obsazením a vypouštěním tendenčních zpravodajství do celého státu naprosto decimuje jakékoliv snahy o objektivitu a zdravé prostředí. A v tomto městě i přes ne nejlepší volební výsledek vládne koalice jednotlivých stran, které spojuje opět a jak jinak ….evropský liberalismus. Připomeňme si složení koalice. Společně s Piráty škodí Praze Spojené síly pro Prahu (Top09 a STAN) a Praha sobě (hlavní tvář Čižinský). Mimo tak z velkých subjektů zůstaly jak ODS, tak i ANO, KSČM a SPD.

  Důležité je si připomenout, čím se tento politický směr vyznačuje. Nejvýraznějšími rysy jsou nenávist k Rusku a Číně, podřízený vztah k EU, pocit, že je třeba zachraňovat planetu pomocí postupné likvidace osobní dopravy. Dále je velmi populární přerozdělování peněz pomocí grantů a dotací. V neposlední řadě je snaha připravit zemi na vlnu vyvlastňování a přeměny způsobu myšlení ve vztahu k soukromému majetku a bydlení. Tyto rysy jsou u vedoucí strany v koalici, tedy Pirátů, o něco výraznější, než u Spojených sil pro Prahu, nicméně s výjimkou otázky bydlení si všichni relativně notují. Svědčí o tom mnohé. Budování dopravní infrastruktury zaostává za potřebami města, místo maximální průjezdnosti a dokončení Pražského okruhu se prioritou stalo zúžování jízdních profilů, budování cyklostezek na úkor automobilů, zpomalování plynulosti a příprava na zavádění elektromobility.

  Vezmeme li to postupně, pak obchvat Prahy je základním stavebním kamenem při snaze odvést z města a blízkého okolí kamionovou a tranzitní dopravu. Přetížení Jižní spojky musí zákonitě vadit nejen obyvatelům přilehlých čtvrtí, ale při kolapsech zatěžuje kompletně minimálně polovinu města. A to nejen hustotou dopravy, ale také zplodinami a hlukem. Místo aby mimo město směřující nákladní a osobní vozidla střed metropole objela, projíždí často centrem a ucpávají magistrálu, na které navíc ,,experti´´ snížili nepochopitelně maximální rychlost. O zúžování jízdních profilů se napsalo mnohé. Přispívá k tomu budování nikým nepoužívaných cyklostezek, které ubírají často celý jeden jízdní pruh. Přidáme li k tomu ještě výstavbu masivních a nepotřebných nástupních ostrůvků a retardérů, můžeme si akorát tak poklepat na čelo. Příkladem je Vinohradská ulice. Elektrifikace znamená pro změnu další rozkopání již tak děravé Prahy, uložení mnoha silných kabelů do země a zpětné úpravy. Místo oprav chátrající kanalizace, vodovodní sítě a komunikací se tak vyhazují miliardy korun za něco, o čem vůbec nevíme, bude li to fungovat. Přestože Evropa směřuje k elektromobilitě, není jasné, bude li co do nových kabelů pouštět a nevrátí li se zpět na scénu auta se spalovacími motory. Momentálně, tedy pokud vezmeme v úvahu proces výroby baterií, elektřiny, její expedici a proces recyklace materiálů s tím spojený, je moderní vozidlo se spalovacím motorem ekologičtější, než jeho elektrický soupeř. A to se bavíme o městě, mimo něj je rozdíl v praktičnosti ještě markantnější.

  Ekologie hýbe momentálně světem, hysterie s ní spojená přerostla v otevřenou nenávist aktivistů vůči všemu, co jim připadá být strůjcem emisí a uhlíkové stopy. Neznalost skutečné problematiky a ignorace reality a přírodních zákonů vehnala do ulic šílence. To vše s podporou koalice a samozřejmě části médií. Jejich neúcta k čemukoliv s výjimkou vlastních ideí se dnes projeví na několika místech v Praze. S pomocí blokace dopravy a otravování Pražanů budou chtít ,,upozornit´´ na blížící se apokalypsu, jejíž malou obdobu Praze připraví. Vedení Prahy to přehlíží a místo toho se zabývá pokračováním rozkolu s Čínou, respektive s Pekingem. Světová velmoc se cítí dotčena chováním pražského primátora Hřiba a jeho pohůnků. Začalo to nesmyslným vyvěšováním tibetské vlajky, vměšováním se do vnitřních věcí Číny a pokračuje to vypovězením partnerské smlouvy. Argument, že o nic nejde, protože čínští turisté v Praze neutrácejí, neobstojí. Navíc v rámci odvetných opatření Hřibovi nepoděkují ani umělecké soubory, které přišly o lukrativní zakázky a práci v Číně. Primátor v tom nejede sám, Marvanová ze STAN stála za návrhem ukončit spolupráci kvůli jednomu článku ve smlouvě. Pražské vedení má možná pocit, že jsme na tom ekonomicky skvěle, ale ve skutečnosti se čínským investorům dává najevo, že mají jít o dům dále. Třeba….více na Západ, kde mají otevřené dveře. Na ten Západ, ke kterému liberálové a Piráti tak vzhlíží. No není to demence?

  Hřib je v přírodě oblíbená houba, má však své poddruhy. Takový satan není zrovna lahůdkou a lze se domnívat, že ten náš pražský patří právě k tomuto druhu. Již nějakou dobu otravuje Pražanům život. A není na to sám. Podíváte li se na volební preference, Pirátům stále stoupají. Je nepochopitelné, že odliv voličů Topky a Starostů znamená progres Pirátů. Podíváte li se na pražskou koalici, logicky uvažující člověk by příště nemohl dát hlas ani jedné straně v ní sedící. Připomeňme si ještě předešlou stagnaci pod vedením ANO a přiznejme si, že Praha prochází dlouhodobou krizí. Její dezolátní stav je v kontrastu s moderními budovami a snahou přilákat další kvalitní investory, přičemž těch vyloženě zajímavých se díky liberálům zbavujeme. Nesmrdí li nám eura a dolary, pak je smutné, že k rublu a juanu máme opačný přístup. Přitom zkušený ekonom už ví, že zatímco západní měny jsou blízko kolapsu, ty východní posilují a jsou lépe kryté. Hřib to ani přes desítku poradců nepochopí. A Praha bude strádat dále.

J3.K