Právě se nacházíte:

Slevy….

26. 12 2014

www.inadhled.cz To, že nám Čechům zní slovo sleva asi tak, jako balzám na duši, je všeobecně známé. A šílenství, kterým lze nazvat atakování všech obchodů hned po Vánocích, je toho důkazem.

  Vánoční svátky jsou žněmi pro obchodníky. Takový dojem má většina spotřebitelů. Pravdou to je však především u velkých řetězců, menším živnostníkům pomáhá nákupní horečka na konci roku překonat plno dalších měsíců obchodování bez výrazných zisků.

  Systém slev startující den po Štědrém dnu degraduje samotné sváteční dny a rozdávání dárků. Plno lidí již řeší radost pod stromečkem různě plnou obálkou, s jejímž obsahem obdarovaní vyráží do obchodů ihned po otevření prodejen 26. prosince. Je až nepochopitelné, kam tato obchodní politika nasměřovala český národ. Diktát obchodních řetězců má větší vliv, než dlouhodobé tradice. Zároveň ukazuje, jak velký zisk některé obchody produkují a kam až mohou při výprodejích jít.

  Tomuto chování obchodníků nahrává nesmyslnost utrácení obyvatel této země na konci roku. Ekonomové se možná těší právě na toto období, ale skokový nárust tržeb není důkazem fungující ekonomiky, ale především nesoudnosti mnohých z nás. Lidé bloumající pár dní před Štědrým dnem po prodejnách a hledající inspiraci k aspoň nějakému nákupu dárku nesvědčí pouze o touze obdarovat blízké, ale především o plýtvání pod rouškou tradice. Jenže pokud nám kdysi stačily pod stromečkem relativní maličkosti, v poslední době utrácí velké množství lidí ve velkém a často i nad své možnosti za věci nepotřebné.

  Druhé kolo nákupů vyčistí sklady největších hráčů na trhu a do nich se vzápětí dostanou nové kolekce, které nejsou o moc lepší, než ty minulé. Kolotoč se roztočí znova a zastaví se opět za rok. Jen na chvilku, protože další Vánoce způsobí zase o něco větší průvan, slevy dokonají zbytek a výrobní linky se opět rozeběhnou naplno. Jen pár lidí si dokáže uvědomit, jak málo Vánoce zůstaly Vánocemi.

J3.K