Právě se nacházíte:

VIP…..

25. 12 2014

www.inadhled.cz  Nevím, nakolik si uvědomujete, jak relativní je důležitost známých lidí. Všude kolem nás, při každé společenské události, v denících a časopisech se vyskytují osoby, kterým je přikládán různě velký význam a je jim umožněno těžit ze své všeobecné známosti.

  Za tím, aby se z člověka stala známá osoba, záměrně nepíši osobnost, se skrývá rozdílné množství snahy a zásluh. Jsou lidé, kteří pro propagaci vlastní osoby udělají cokoliv, své zviditelnění se považují za svou prioritu, mají potřebu vynikat aspoň něčím. Na vrchol blaha se dostanou ve chvíli, kdy se jejich tvář objeví na stránce nějakého plátku, případně se mihnou na televizní obrazovce. Jsou ochotni se fotit na dovolené, masáži, na toaletě i kdekoliv jinde a podstrkávat výsledné produkty médiím.

  Za největší skutečné VIP osobnosti jsou považováni američtí prezidenti a anglická královna. V tomto případu jde o top třídu. Za nimi následují nejznámější američtí herci, jakými jsou Brad Pitt, Angelina Jolie, Richard Gere, Paul Mc Cartney a jim podobní představitelé z oblasti showbyznysu. Samozřejmě jde opět většinou o americké a britské umělce. Až poté se dostává paradoxně na scénu ruský prezident, to i přes to, že kultem osobnosti oficiálně vynikají především postkomunické země. Všimněte si, že se dosud neobjevil jediný vědec, spisovatel, podnikatel. To proto, že tito lidé skutečně něco umí, ale nezabývají se vlastní propagací, pokud chtějí něčemu udělat reklamu, pak výsledkům svého snažení, nikoliv sobě. Lidé, kteří opravdu vynikají, sami sebe nepotřebují zviditelňovat.

 

 Každá země má své hvězdy. Jejich světová popularita závisí většinou na důležitosti země, ze které pochází a jazyku, kterým hovoří a tím se zároveň prezentují. Z toho vyplývá lokálnost našich star. Náš malý píseček neumožňuje příliš velký rozmach, navíc češtinou se hovoří pouze v středoevropské kotlině. Z toho vyplývá vedoucí místo pro anglicky hovořící země, navíc jsou to právě americké ateliéry, které do světa katapultují obrovské množství hvězd a určují módní trendy v mnoha oblastech.

  Jistě i u nás jsou skutečné osobnosti, které si zaslouží svou pozornost. Máme mnoho kvalitních vědců, herců, skutečných odborníků. Bohužel naše minizemička neposkytuje dostatek možností k zviditelnění se i zbohatnutí v globálním měřítku, výjimečných osobností s možností být vidět máme minimum. Ti ostatní významní lidé většinou netouží po medializaci, a tak se musíme spokojit s produktem showbyznysu podobnému tomu, který do nás ládují komerční televize ruku v ruce jdoucí s bulvárem a jemu poplatnými plátky. Ty čte bohužel více lidí, než encyklopedie a cestopisy.

  V showbyznysu se říká:,,Kdo není vidět, nežije.‘‘ Věřte však spíše tomu, že ten, kdo není příliš vidět, snadněji přežije a dočká se vyššího věku. I tady platí zákony přírody. A ještě maličkost. Život dokážete prožít i bez každodenních informací o tom, co kde udělali ti, jejichž hvězda stoupá a padá jen dle toho, kde kdy byli viděni, co provedli a jak se mají. Žijte svůj život a ne jejich.

J3.K