Právě se nacházíte:

Ceny letí nahoru, ale...

19. 10 2021

www.inadhled.cz  Neuvěřitelné zdražování všeho už musí šokovat každého. Nejde jen o pohonné hmoty, plyn a elektrickou energii, ale v podstatě o vše. Bude li někdo tvrdit, že nejde o záměrné plundrování našich peněženek a snahu komplexně Evropanům snížit životní úroveň, pak má dotyčný sníženou schopnost vnímání. Nyní budeme citovat sdílený text, který je plný čísel určených k otevření očí nechápajících voličů prounijních stran.

  ,,Čína zdražila elektřinu kvůli drahému US-plynu o 3% z 1700KČ na 1750KČ na 1MWh. Česko kvůli Bruselu zdražilo elektřinu o 150% z 2000KČ na 5000KČ za 1MWh kvůli levnému ruskému plynu! Británie, Holandsko a Německo naletěly na větrníkový podvod Bruselu a zavázaly se celá desetiletí platit větrným baronům výkupní ceny za 1MWh v rozmezí 3 000 KČ až 4500 KČ za vyrobenou 1MWh. Jenže naletěly pořádně. Češi pro změnu platí solárním baronům, ti dodávají sotva pár procent. Německo ovšem odebírá 27% elektřiny od větrných baronů a Británie dokonce 30%! Každý nový větrník znamená další zdražení elektřiny. Plynové i uhelné elektrárny navíc musí být udržovány i se zaměstnanci v pohotovosti, protože větrníky mají vítr v ideálním případu jenom asi 300 dní v roce! Nejlepší britský námořní větrník bude dodávat 30 let elektřinu za 85 EUR, ten bude spuštěn až v roce 2022 a je výjimkou. Německo je na tom s větrem ještě hůř. Německo i Británie zkrachují, když nedonutí východní státy EU zdražit elektřinu 3-4x a svět 6-8x! My vyrábíme elektřinu za ceny pod 50 EUR - to však dle EU nesmíme! Němce ani trochu nezajímá, že u nás vítr nefouká jako v Anglii, Slunce nesvítí tak intenzivně jako v Itálii, a ani neprší jako v Norsku! Zase nás chtějí vytunelovat. Když zdraží elektřina, zdraží vše. Hypotéky třeba z 2,5% na 4%. Pro hypotéku 2 miliony na 20 let to znamená měsíční zdražení o 1500KČ!“. Konec citace.

 

  Z výše uvedeného je zjevné, že zelená eurounijní, a především německá ideologie stojí právě na tom systematickém ožebračování nás a našich středo- a východoevropských partnerských zemí. Ceny mnoha komodit raketově vystřelily nahoru, doslova skokově, s nimi i všeho ostatního. Nestačíme se však divit mnoha dalším věcem. Přístavy nejsou najednou schopny odbavovat nákladní lodě, plní se zbožím narvanými kontejnery a jejich další expedice vázne. Proč tak najednou? Další záhadou jsou stojící automobilky. Tedy, ony nestojí všechny, ty, které pracují s moderními čipy, fungují dále. To nelze říct o Volkswagenu, který buď zaspal, nebo záměrně zastavil linky, aby přinutil lidi nakupovat elektroauta, do kterých čipy továrna nečekaně má. Zdá se tedy, že jde spíše o vnitropodnikové machinace, ze kterých nejhůře vychází Škodovka. Ta má problémů více než dost. V Číně poklesly prodeje natolik, že vedení mladoboleslavské značky muselo to hlavní přemlouvat, aby mohla zůstat na jednom z největších trhů. Což nezabránilo tomu, aby se přestalo vyrábět v Čechách. Co je nepochopitelné, to je podpora vlády, která se rozhodla po dobu odstávky dotovat platy zaměstnanců. Proboha proč? Volkswagen vyváděl část solidních zisků své české dcery do zahraničí, aniž by je tu danil, a nyní jej má již tak zadlužená vláda podporovat? Při vší úctě k zaměstnancům jde o další ukázku německé nadvlády a našem řiťolezectví.

 

  S automobilkou se vezou další. Její dodavatelé se de facto také zastaví, což se týká širokého spektra továren, dílen a provozů. To vše v době, kdy se zdražuje úplně ve všem. Často záměrně. Třeba i tam, kde není důvod. Například v dřevařském průmyslu. Cena dřeva je stejná, pily ho řežou za stejnou cenu. Ale musí prodávat za draho. Jsou přinuceny konkurencí, která v tomto resortu umí pracovat i s ohněm. A pily dobře hoří. Kdo to nechápe, narážíme tím na případ, kdy se na jistou menší pilu dostavila delegace z jiné větší a doporučila narovnání ceníku dle vlastních představ. I to svědčí o záměrném zdražování. Navíc média předpovídají (nebo snad radí?), v čem dalším se budeme muset uskrovnit. Takže elektronika, oblečení, opět potraviny, automobily, stavební práce všeho druhu, produkty chemického průmyslu, také služby. A od toho se bude odvíjet vše ostatní.

  Evropská unie se stává skutečnou žumpou, což nebrání Petrovi Fialovi v tom vyjadřovat se o potřebě ještě většího semknutí se s pokrokovým Západem při ignoraci pohledu na Východ. Zdá se, že by se pan profesor měl zúčastnit přednášky o ekonomice a jejích dopadech na každého z jeho spoluobčanů. Inteligentní člověk s mozkem nepoškozeným eurounijní propagandou se totiž směrem k Rusku momentálně dívá s nadějí. Voličům Spolu a Pirstanu to vše dojde až ve chvíli, kdy jim budou vypínat elektřinu, začnou hladovět a na dovolenou se vydají pěšky. Fiala je schopen s ancáblem, se kterým chce vládnout, nadále zvyšovat napětí mezi námi a Ruskem. Následky toho budou pro nás katastrofální, nebo budou stát mnoho peněz, nikoliv ovšem z jeho kapsy, ale z naší. A v tom je ten problém. Dokud nebudou mít politici něco takového, čím je hmotná zodpovědnost například u vedoucích prodejen, nemůžeme čekat, že by se začali chovat tak, aby nevznikaly astronomické škody. Polovina z nich by totiž skončila v kriminálu.

 

  Jindřich Kulhavý

 

 
.